Du er her: Forside -> Referanser - > Kvalitet og effektivitet i fokus ved TINE i Ålesund


Kvalitet og effektivitet i fokus ved TINE i Ålesund

Publisert den 15.10.2019 av Machine Products Storkjøkken AS

MP Storkjøkken har levert ryddestasjon/oppvasklinje og kjølebuffet til anlegget i Ålesund.



På TINE sitt meieri som ligger sentralt i Ålesund, produseres det årlig omlag 35 millioner liter konsum-melk, desserter, iskaffe og YT, for å nevne noe. Hvem har ikke smakt TINEs kjente vaniljesaus, bringebærsaus og iskaffe? Det produseres for hele landet i Ålesund. 


De ansatte har en hektisk arbeidsdag og lunsjpausen er et viktig avbrekk i løpet av dagen. Da er det viktig med en utstyrsleverandør som vet å tilrettelegge for effektivitet, også i kantinen, hvor MP Storkjøkken har levert ryddestasjon, oppvasklinje og kjølebuffet.


Forenklet arbeidshverdagen

Astrid Marie Horvli, som er serviceleder ved TINE Meieriet Ålesund, er fornøyd med den nye løsningen i kantinen, hvor 60-70 ansatte spiser hver dag. 


- Tidligere hadde vi et stativ hvor de ansatte satt fra seg skittent utstyr, som kantinepersonalet måtte trille gjennom lokalet og inn på kjøkkenet. Utstyret måtte så sorteres og skylles, og det hele ble veldig tungvindt. Det ble også brukt mye engangstallerkener og bestikk. Nå sorteres avfallet, og tallerkener, glass og bestikk settes i bakker som kan gå rett i oppvaskmaskinen, forklarer hun.


Den nye løsningen har også vist seg å være et godt miljøtiltak. 


- Med den nye ryddestasjonen/oppvasklinjen har vi gått bort fra å bruke engangsservise og bestikk i papp og plast i kantinen. I tillegg er utstyret utrolig holdbart og lett å renholde, sier Astrid Marie. 


Les også: 3 viktige steg til ren oppvask 


Her sorteres glass, kopper, tallerkener og bestikk i bakker som kan settes rett i oppvaskmaskinen.


Forbedret mattilbud til de ansatte

Med nytt og effektivt kjøkkenutstyr kan kantinepersonalet vie mer av tiden til å tilberede god mat, noe som har blitt godt mottatt av de ansatte.


– Tidligere hadde vi en eldre løsning med begrensede muligheter. Med den nye løsningen har tilbudet blitt vesentlig bedre. En flott kjølebuffet har også gitt oss mye fleksibilitet i forhold til hva vi kan servere, forteller Astrid Marie.



Her serveres det salatbar 3 dager i uken, ellers brukes løsningen til å oppbevare desserter og annen fersk mat.


Tilgjengelighet og service var avgjørende

Da TINE skulle velge leverandør til nysatsningen i kantinen, startet prosessen med research på internett.


– Vi visste til en viss grad hva vi var på jakt etter, innenfor de rammene vi hadde satt oss med hensyn til økonomi og plass. Fra MP Storkjøkken fikk vi veldig god hjelp gjennom hele prosessen. For oss var det viktig å ha en leverandør i nærområdet, som ville være tilgjengelig for service og støtte. MP Storkjøkken var best på pris, de kom på besøk og ga god oppfølging. Derfor falt valget på MP Storkjøkken, sier Astrid Marie. 


Astrid Marie Horvli konkluderer med at alt har gått som smurt, fra start til implementert løsning. Vi i MP Storkjøkken takker TINE Meieriet Ålesund for tilliten.


Ta kontakt så hjelper vi deg sette opp den ideelle løsningen for ditt behov: office@mpstorkjokken.no / +47 70 15 81 00